Drámajáték-vezetés

A drámajáték eszköztára a tanulók közvetlen tapasztalaton, élményen át való tudásszerzésének, és képességeik, készségeik fejlesztésének tevékenység-központú lehetősége. A saját élményű játék során szerzett élmények és felismerések jóval maradandóbbak, mélyebben rögzülnek, mint a passzív befogadás során. A drámajáték során az új ismeretek a már meglévő tudáselemekre alapozva születnek meg, így az aktivitás és a saját tapasztalatból, meglévő tudásból építkező új ismeret létrejötte a játszók belső igénye, tehát „tudásszerzésük” belülről motivált. A dramatikus játékhelyzetek során a játszók szociális szituáció felismerése is fejlődik: megismerik és megértik az emberi helyzetek jellemzőit, javul együttműködési és konfliktuskezelési képességük. Fejleszti az érzékelés és észlelés, a képzelet, a verbális és non verbális kommunikáció; énkép és önértékelés; fegyelem és kooperáció; problémamegoldás; kreativitás és improvizáció képességterületeit, vagyis komplex módon fejleszti a személyiséget.

© Raabe Klett Kft. | Minden jog fenntartva